Witaj w wyszukiwarce ofert z Twojej okolicy. Wybierz KWADRAT widoczny u góry mapy, zaznacz lokalizację i zaakceptuj wybór poprzez OK. Poręczna ŁAPKA pozwala na przesuwanie obszaru, a suwak z lewej strony przybliża lub oddala mapę. Powrót do tradycyjnej wyszukiwarki możliwy jest poprzez UKRYJ OBSZAR NA MAPIE.

Wartburg - samochody osobowe - ogłoszenia znajdzto.pl (1)

Na mapie prezentujemy oferty z poniższej listy ogłoszeń z poprawnie podaną lokalizacją (miasto i ulica). Przejście na kolejną listę ogłoszeń powoduje odświeżenie danych na mapie
Foto Tytuł ogłoszenia Rok Przebieg Cena Dodano
Wartburg 353 bez wersji

Wartburg 353 bez wersji

sedan / benzyna / b. dobry

1971 74 000km 9 900 PLN 2018-07-05
znajdzto.pl / ... / Wartburg / 353
Miejscowości Województwa
Zobacz ogłoszenia z działu WARTBURG z województw: Zobacz ogłoszenia z działu WARTBURG z miast:

Wartburg

 

Samochody Wartburg były produkowane w Niemieckiej Republice Demokratycznej w latach 1956-1991. Nazwa marki pochodzi od nazwy zamku Wartburg, który znajdował się w okolicach fabryki.

 

Na przestrzeni kilkudziesięciu lat wyprodukowano kilka modeli Wartburgów – 311, 313, 1000, 312, 353 oraz 1.3. Pierwszy Wartburg wyprodukowany w Eisenach pojawił się już w 1898 roku. W 1928 roku fabryka została przejęta przez BMW, natomiast po II wojnie światowej w wyniku podziału Niemiec wschodnie landy trafiły pod wpływy sowieckie, a BMW straciło fabrykę w Eisenach. Produkty wychodzące z fabryki w Eisenach zawsze wyróżniały się wysoką jakością wykonania, chociaż postępujący problem z dostępem do części spowodował, że Wartburgi przestały być postrzegane jako auta solidne. W 1952 roku fabryka została upaństwowiona i rozpoczęła się era produkcji aut z silnikami dwusuwowymi. Pierwszym powojennym modelem Wartburga był 311. W modelu tym wydłużono nieco nadwozie, zamontowano silnik dwusuwowy o pojemności 900 ccm i mocy 37 KM. Zastosowano także 4-biegową skrzynię biegów z napędem na przednie koła. Model 311 był produkowany do 1965 roku. Kolejnym modelem był Wartburg 1000, który był oferowany jako sedan, kombi 3 i 5-drzwiowe jako kemping, pickup, cabrio, coupe, a także w wersji sportowej jako model 313. Przez kolejne dwa lata produkowany był Wartburg 312, który posiadał niezależne zawieszenie na sprężynach i stabilizator tylnej osi. Zmodernizowano jednostkę napędową i zamontowano mniejsze 13-calowe koła. Wartburgi 312 były eksportowane także na inne rynki europejskie oraz do Ameryki Północnej i Południowej. Następcą 312 był w 1966 roku model 353, który był pierwotnie nazywany Der neue 1000. Podwozie nie zostało zmienione, jednak nadwozie stało się bardziej kanciaste. Pod maską ponownie znalazł się silnik dwusuwowy o mocy 45 KM. Fotele posiadały regulację kąta pochylenia, a w wersji de Luxe składały się całkowicie, tworząc miejsce do spania. Wartburg 353 był oferowany z nadwoziem sedan, kombi Tourist i jako pickup Trans. Model ten był modyfikowany przez cały okres produkcji, aż do 1988 roku. Jeszcze w tym samym roku pojawił się Wartburg 1.3, tym razem z silnikiem czterosuwowym, stosowanym także w VW Golfach II. Zmodernizowane zostało nadwozie, m.in. zastosowano zderzaki z tworzywa i nowe lampy wpasowane w karoserię. W środku auta zamontowano kubełkowe fotele i welurową tapicerkę. Model ten był dostępny z nadwoziem limuzyna, kombi i rzadziej jako pickup. Ostatni Wartburg wyprodukowany został w 1991 roku, a fabryka w Eisenach należy obecnie do General Motors, gdzie produkowane są Ople. Z części fabryki, która niegdyś produkowała auta AWE, utworzono muzeum motoryzacji.

Proszę czekać - ładowanie treści...