Witaj w wyszukiwarce ofert z Twojej okolicy. Wybierz KWADRAT widoczny u góry mapy, zaznacz lokalizację i zaakceptuj wybór poprzez OK. Poręczna ŁAPKA pozwala na przesuwanie obszaru, a suwak z lewej strony przybliża lub oddala mapę. Powrót do tradycyjnej wyszukiwarki możliwy jest poprzez UKRYJ OBSZAR NA MAPIE.

Układ napędowy - ogłoszenia znajdzto.pl (2)

Na mapie prezentujemy oferty z poniższej listy ogłoszeń z poprawnie podaną lokalizacją (miasto i ulica). Przejście na kolejną listę ogłoszeń powoduje odświeżenie danych na mapie
Foto Tytuł ogłoszenia Miejscowość Cena Dodano
blokada mostu land rover ashcroft torsen

blokada mostu land rover ashcroft torsen

Warszawamazowieckie 1 950 2018-10-10
znajdzto.pl / ... / Części samochodowe / Układ napędowy
Pasek wieloklinowy 6 PK 1080

Pasek wieloklinowy 6 PK 1080

Myszkówśląskie 15 2018-10-09
znajdzto.pl / ... / Części samochodowe / Układ napędowy
Miejscowości Województwa
Zobacz ogłoszenia z działu UKŁAD NAPĘDOWY z województw: Zobacz ogłoszenia z działu UKŁAD NAPĘDOWY z miast:

Układy napędowe


Układ napędowy w samochodzie nazywany jest także układem przeniesienia napędu i umożliwia wprawienie pojazdu w ruch.


W układzie napędowym dochodzi do przeniesienia energii mechanicznej z silnika do kół samochodu. Każdy układ napędowy zbudowany jest z koła zamachowego, sprzęgła, skrzyni biegów, mechanizmua różnicowego, wału napędowego lub półosi napędowej i piasty koła. W układzie napędowym mogą znajdować się także takie elementy jak reduktor, sprzęgło wiskotyczne oraz zwolnica. W motoryzacji wyróżnia się kilka rodzajów układów napędowych. W autach dwuosiowych rozróżnia się klasyczne układy przeniesienia napędu, gdzie silnik jest umieszczony z przodu pojazdu i napędza oś tylną. Tego rodzaju napędy są już rzadko stosowane, ale można je jeszcze spotkać w samochodach marki BMW. Zaletą tego układu napędowego jest prosta konstrukcja osi przedniej, dociążenie kół osi tylnej przy przyspieszeniu i ruszaniu, a także możliwość zamontowania dowolnej długości silnika. Wadą klasycznego układu napędowego jest natomiast jego znaczna masa, brak stabilności przy jeździe na wprost, „uciekanie” tyłu pojazdu przy pokonywaniu zakrętów, tzw. nadsterowność, oraz ograniczenie przestrzeni bagażowej przez duże gabaryty tylnego mostu napędowego. Obecnie w autach osobowych miejskich i w klasie kompaktowej montuje się układy przednie zespolone, gdzie silnik jest umieszczony z przodu i napędza oś przednią. Tego typu układ napędowy ogranicza wielkość silnika w układzie poprzecznym, w czasie jazdy może dochodzić do podsterowności, układ taki ogranicza także minimalny promień skrętu, a siły hamowania rozkładają się niezbyt korzystnie. Układy napędowe zespolone zapewniają jednak dobre chłodzenie silnika, mają mniejszą masę, a auto stabilnie trzyma się drogi. Jeszcze innym rodzajem układu napędowego, stosowanym kiedyś w Fiatach 126p, był układ tylny zespolony, gdzie silnik i napęd umieszczony był z tyłu pojazdu. W autach sportowych często spotykanym układem napędowym jest układ centralny, gdzie silnik umieszczony jest z tyłu, jednak przed osią tylną, i napędza oś tylną. Zapewnia to korzystne rozłożenie środka masy i obciążeń na obie osie. W autach sportowych i terenowych często spotykanym układem napędowym jest 4x4, gdzie silnik zamontowany jest z przodu pojazdu i napędza obie osie. Układ 4x4 zapewnia najlepsze właściwości jezdne, ale jest najbardziej skomplikowany, najdroższy i zabiera najwięcej miejsca. Nowych i używanych układów napędowych do konkretnych marek aut, a także poszczególnych ich części można szukać na internetowych portalach ogłoszeniowych.



Proszę czekać - ładowanie treści...