Witaj w wyszukiwarce ofert z Twojej okolicy. Wybierz KWADRAT widoczny u góry mapy, zaznacz lokalizację i zaakceptuj wybór poprzez OK. Poręczna ŁAPKA pozwala na przesuwanie obszaru, a suwak z lewej strony przybliża lub oddala mapę. Powrót do tradycyjnej wyszukiwarki możliwy jest poprzez UKRYJ OBSZAR NA MAPIE.

Samochody osobowe Fso nowe i używane na sprzedaż, moto - ogłoszenia znajdzto.pl (1)

Na mapie prezentujemy oferty z poniższej listy ogłoszeń z poprawnie podaną lokalizacją (miasto i ulica). Przejście na kolejną listę ogłoszeń powoduje odświeżenie danych na mapie
Foto Tytuł ogłoszenia Rok Przebieg Cena Dodano
FSO Matiz VAN* VAT-1*Nowy Przegląd *rok modelowy 2006r*

FSO Matiz VAN* VAT-1*Nowy Przegląd *rok modelowy 2006r*

van / benzyna / b. dobry

2005 223 000km 3 800 PLN 2018-09-12
znajdzto.pl / ... / Fso / Inne
Miejscowości Województwa
Zobacz ogłoszenia z działu FSO z województw: Zobacz ogłoszenia z działu FSO z miast:

Fabryka Samochodów Osobowych S.A. FSO

 

FSO jest skrótem od Fabryki Samochodów Osobowych, której początki sięgają 1919 roku. Przez kilkadziesiąt lat był to jedyny zakład zaopatrujący polski rynek motoryzacyjny.

 

Fabryka Samochodów Osobowych  FSO mieściła się w Warszawie na Pradze-Północ. Powodem wybudowania FSO był plan odbudowy przemysłu motoryzacyjnego w Polsce po II wojnie światowej. Rząd Polski podpisał licencję na produkcję Fiata 1400 w Warszawie i w 1948 roku ruszyła budowa fabryki, która została ukończona jesienią 1951 roku. W wyniku zimnej wojny umowa z Fiatem został zerwana, jednak Polska otrzymała licencję od władz radzieckich na produkcję auta M-20 Pobieda. Pierwszym samochodem, który opuścił fabrykę FSO była Warszawa M-20, choć aut faktycznie  zostało zmontowane wcześniej w ZSRR, a w Polsce otrzymało jedynie oznaczenie FSO. Pierwsza Warszawa zbudowana z polskich części wyjechała z fabryki FSO w lipcu 1954 roku. Kolejnym zmodernizowaną wersją Warszawy był model 200. W 1958 r. do masowej produkcji weszły pickupy. Warszawy były przez lata modernizowane i otrzymywały oznaczenia 201, 202. Pojawiła się także wersja sedan – 203/204 oraz kombi jako 203K/204K. W latach 60. XX wieku Warszawa była eksportowana do Bułgarii, Węgier, Chin, Turcji, Birmy, Gwinei czy Ekwadoru. Ostatni model tego auta wyjechał z fabryki w 1973 r. Od 1961 roku produkowano samochody Syrena o oznaczeniach od 101 do 105, a także model rolniczy R20 i Bosto. Kolejnymi samochodami FSO był Polski Fiat 125p produkowany od 1967 roku, później także w wersji kombi i pickup. W 1974 roku pojawiła się krótka seria 1600 Monte Carlo, 1800 Akropolis oraz 7-osobowa limuzyna z nadwoziem otwartym i zamkniętym. W 1978 roku pojawił się następca „Dużego Fiata” - Polonez. Ostatnie roczniki Fiata 125p, ze względu na wygaśnięcie licencji z Fiatem, otrzymały oznaczenie FSO 1300 i FSO 1500. Produkcja polskich Fiatów zakończyła się w 1991 roku. Nową propozycją FSO był Polonez skonstruowany na podwoziu Fiata 125p. Auto to cieszyło się przez lata największą popularnością, pojawiło się także kilka modeli Poloneza Caro, Atu, Atu Plus, wersja kombi, a także wersja dostawcza Polonez Truck. Polonezy były produkowane do wiosny 2002 roku. Fabryki FSO w 1995 roku podjęły współpracę z Daewoo i od 1996 roku produkowano modele Daewoo Tico, Espero, Leganza, Tacuma, Lanos i Nubira. O 2005 r. wytwarzano te modele pod marką FSO, a licencja na Lanosa i Matiza została przedłużona do końca 2008 roku. W 2006 roku FSO podpisało umowę z General Motors na produkcję Chevroleta Aveo sedan, a później także hatchback. Z powodu kryzysu koncernu GM nie przedłużono licencji na produkcję Aveo, która wygasła w 2011 roku. Obecnie hale produkcyjne i biura FSO wynajmowane są innym firmom i stąd też czerpane są dochody spółki.

Proszę czekać - ładowanie treści...